Blog o podróżach i życiu na emigracji w Chinach. Po pięciu latach spędzonych w Azji i eksploracji tamtej części świata, jesteśmy z powrotem w Europie, odkrywając nasz kontynent.

Europa góry Norwegia podróże

Himakånå i Stølanuten oraz klęska pod Lammanuten.

Pomiędzy Skjoldastraumen, a Nedstrand biegnie droga, wzdłuż której ma początek kilka fajnych szlaków na okoliczne górki. Najwyższa ma zaledwie 631 m, więc nie są to zbyt imponujące wysokości, ale szlaki są przepiękne i zdecydowanie warto się na nie wybrać. Wbrew pozorom nie są też wcale takie łatwe, o czym przekonaliśmy się właśnie podczas próby zdobycia …

Zamieszkać na fiordzie w Norwegii.
Europa Norwegia podróże

Haugesund i Skjoldastraumen – zamieszkać na fiordzie.

My na fiordzie zamieszkaliśmy zaledwie na kilka dni, ale nasza koleżanka Natalia mieszka tam już od trzech miesięcy. I to dzięki jej uprzejmości i zaproszeniu, mogliśmy chociaż troszkę zobaczyć i poczuć jak to jest. Przede wszystkim jest pięknie! To naprawdę niesamowite uczucie jeść śniadanie, pić kawę albo nawet oglądać serial, gdy tuż za oknem mamy …

Europa góry podróże Polska Polskie Góry

Górskie spacery minionego roku (2023).

Rok 2023 był dla mnie w pewien sposób przełomowy, gdyż wreszcie udało mi się wrócić na górskie szlaki, za czym bardzo tęskniłam. Zaczęło się od corocznej wyprawy w góry organizowanej przez firmę, w której do niedawna pracowałam. Grupą ponad 20 osób pojechaliśmy w Karkonosze na dwa dni. Było to cudowne doświadczenie i zaowocowało dłuższą znajomością …

Podróżnicze podsumowanie roku 2023.
Europa podróże podsumowanie roku

The Best of 2023, czyli miejsca najpiękniejsze, najlepsze, najfajniejsze.

Za nami drugi rok podróży w nowym, trzyosobowym składzie, aczkolwiek zamiast podróży, chyba bardziej pasowałoby użyć określenia wypad, tudzież rodzinna wycieczka. Jak na razie nie możemy się pochwalić niczym spektakularnym i nasz powrót do wojaży przebiega dość mozolnie. Można powiedzieć, że odbywa się w żółwim tempie. Na rok 2023 mieliśmy całkiem sporo planów, ale niestety …

Europa Lublin podróże podróże z dzieckiem Polska

Weekend w Lublinie – zabytki, koziołki, artyści, sianokosy i inne atrakcje miasta.

Wszystkim osobom, które zapytały nas dlaczego pojechaliśmy do Lublina i co tam jest, mam do powiedzenia jedno – Lublin jest zajebisty! Szczerze mówiąc, sami byliśmy zaskoczeni, że aż tak. Chyba najbardziej urzekło mnie to, że pomimo tego, że trafiliśmy na spory event – Noc Kultury, przez co w mieście było dużo ludzi, to i tak …

Czechy Europa podróże Stramberk

Urodziwy Štramberk.

Pod koniec marca, ze względu na konieczność zmiany oryginalnego planu, wylądowaliśmy w małym, czeskim miasteczku o imieniu Štramberk. Śmiem przypuszczać, że jesteśmy jedynymi osobami na świecie, które wpadły na pomysł, aby w Štramberku spędzić aż pięć dni w celach turystycznych. Jeśli kiedykolwiek wpadniecie na podobny pomysł, to radzę sobie to przemyśleć, po czym zmienić rezerwację …

Muzeum Obrony Wybrzeża, Hel, Polska.
Bałtyk Europa podróże podróże z dzieckiem Polska

Wakacje nad Bałtykiem: Hel.

Podczas naszego tygodniowego pobytu we Władysławowie, dwa razy wybraliśmy się do Helu. Raz samochodem, a drugi raz pociągiem. Niestety oba sposoby okazały się niezwykle męczące. Jadąc samochodem staliśmy w korkach, a w pociągu panował trudny do wytrzymania zaduch i niestety też w pewnym momencie zatrzymaliśmy się na dłuższy postój. Wniosek jest jeden – lepiej nie …

Wakacje nad Bałtykiem: Władysławowo i okolice.

Moim skromnym zdaniem, Morze Bałtyckie jest jednym z najpiękniejszych mórz na świecie. Być może nie jestem zbyt obiektywna, gdyż Bałtyk kojarzy mi się z rodzinnymi wakacjami z dzieciństwa i mam mnóstwo wspomnień z nim związanych, ale jednak, takie jest moje zdanie. Ogólnie jestem fanką zimnych mórz (tudzież oceanów) i ich surowego krajobrazu, a także niższych …